fredag 10 augusti 2007

Snark + långlinaträning

Ösregnade när jag kom hem från jobbet för att gå lunchpromenad. Begick misstaget att krypa ihop på sängen med Willow och lyssna på regnet, det var jättemysigt men jag somnade och vaknade först efter ett par timmar... Eeh, det var ju inte riktigt planen... Så Willow fick en ganska kort promenad. Hon var lite dragig (SEN promenad!) och fick ett litet hoppanfall men hon lugnade sig rätt snart när jag grymtade och slickade mig t o m på armen som fjäsk.

Gick i utomhustrappan, ner var lite svårare än vanligt, troligen för att buskarna nästan täcker hela trappbredden (gjorde ner, upp, ner) men det gick bra. Övade balans på några bänkar. Gick bättre än tidigare, hon var mer entusiastisk. Gjorde två 90 graders svängar (byten mellan bänkar) hur bra som helst OCH stannade och väntade på godis innan hon hoppade ner.

Gick ut allesammans på kvällspromenaden. Övade sitt/stå + stanna + inkallning/gå-komma-tillbaka i långlina. Även med att jag sprang (långsamt) från Willow. Gick jättebra, till och med när hennes Berner Sennen kompis passerade två gånger. Provade platsläggning, gick också bra. "Apport" går så där men vi leker det mest och har inte ställt några krav. Willow fick busa och springa av sig lite. Förstår inte hur hon kan tycka det är kul att slå sig själv i huvudet med bollrepet men om hon är lycklig så är det bra...

Inga kommentarer: