måndag 18 juni 2007

Långväga besök

En av mina kompisar som flyttat till USA är i Sverige på besök och kom och hälsade på. Willow har inte träffat henne sen hon var en pytteliten valp men blev helt överlycklig när min kompis kom och följde efter henne och pussade på henne. (Kattdoft? Barndoft? Minnen sen ifjol?)

Vi tog en låång skogspromenad tillsammans,Willow i långlina (som större delen av tiden fick släpa för att vi inte var i närheten av djur och folk). Övade lite på vänster, höger, stanna och hit men det var mest i förbifarten för att undvika lintrassel.

Precis i slutet av promenaden mötte vi barn som lekte i Fångarna-på-fortet-banan. Dom ville hälsa och det ville Willow också - entusiastiskt! - så det fick dom inte.

När vi var på väg in på parkeringen tog Willow ett jätteskutt över staketet (rätt lågt) och nosade och rullade. När jag tyckte att hon skulle hoppa tillbaka såg hon ut som "vem, jag? Hoppa? Hur gör man det?". Två äldre män på parkeringen garvade åt oss och kommenterade att en så stor hund gör väl lite som den vill med en. Jag erbjöd Willow att pussa männen om hon hoppade och då hoppade hon snyggt och prydligt ;) Jag hade inte tänkt låta henne hälsa på riktigt men männen tyckte att det var ju klart att hon skulle få så hon gosade med dom en liten stund innan vi åkte hem.

Tog det lugnt resten av kvällen, Willow var trött av promenaden.

Inga kommentarer: