fredag 18 maj 2007

Stadspromenad

Tar en kort, slapp promenad på fm. På eftermiddagen åker vi ner till ån och möter en kompis och går promenad tillsammans. Willow har börjat välja sig vid barnvagnen och går mycket bättre. Vi får dock inte komma efter, då drar hon som sjutton. Flocken får inte sprida ut sig för mycket...

Sambon kommenterar att jag går mycket fortare nu än jag gjorde tidigare. Mina knän och kondis har blivit bättre :)

Sen går vi allesammans en sväng på stan. Vi behöver köpa ett tält för camping och utställning (så att Willow kan få lite skugga).

Det var ett par månader sedan Willow sist var med på stan så jag har en del farhågor om hur hon ska reagera. Men hon är (som vanligt) mycket duktigare än jag vågat hoppas på. Hon drar lite ibland (vill fram och hälsa på folk) men går på det stora hela rätt bra i koppel så länge vi går före husse och kompisen med barnvagnen.

(Husse hörde alla kommentarer om Willow som folk säger när dom passerat och hade väldigt roligt, speciellt åt gänget tonårsgrabbar som inte såg sig för utan höll på att gå rakt in i oss och sen tvärnitade precis framför Willow)

Folk på vildmarksaffärerna låter oss ta in hunden så hon får följa med och välja tält. I första affären lägger hon sig efter en liten stund på golvet och tar en lur. När sen expiditen försöker kliva över henne vaknar hon till och vill pussas. Efter en stund får dock husse ställa sig utanför affären för att Willow drägglar - massor - och det finns risk att hon kladdar ner.

I nästa affär har dom en bekväm stol så där sätter jag mig medan husse inhandlar en extra snabbtorkande handuk att ha som dräggeltrasa. Willow tycker det är lite tråkigt att stå och vänta och kommer och sätter sig i mitt knä :) Efter att ha torkat lite dräggel tittar vi på fler tält och lyckas köpa ett medan Willow gullar med personalen (som har hundar själva).

Affären har en inomhustrappa, Willow har vägrat att gå i sådana ett tag men idag går det jättebra! Ingen tvekan, hon skuttar glatt i förväg upp och ner :)
Utomhus går alltid bra men inte inomhus. Undrar varför den trappan gick bra men inte våra kompisars? Ekon? Trappbredd? Trappmaterial? Stegbredd? Nåja, får prova igen när vi ska hämta tältet. Och när utställningskursandet är över ska vi träna inomhustrappor i massor!

Husse och matte är nu jättehungriga så vi sätter oss på ett utomhusfik och äter. Willow tycker att borden är lagom höga för henne att äta från men hon fick nöja sig med lite vatten. Massa folk går förbi och några stannar och hälsar. Nyttigt för stumpan!

När vi kommer hem känner vi allihop för att sova i en hög...

Inga kommentarer: